She can't be what she can't see

Verhalen vertellen en verbeelden is veranderen in het hier en nu.  Lof weet als geen ander co-creatie content te maken, te communiceren en vrouwen te inspireren hun venster op de wereld te vergroten. We kennen de ‘inside stories’ bij bedrijven doordat we spreken met de vrouwen. We weten wat er leeft. We kennen hun onzekerheden, twijfels, maar ook de kracht, de verlangens en de aspiratie. Uit onderzoek weten we dat het hebben van een rolmodel een voorwaarde is voor de doorstroom van vrouwen. Immers: She can’t be what she can’t see.

Co-creatie

Storytelling is de manier bij uitstek om vrouwelijk talent in de spotlight te zetten en het gesprek over diversiteit op gang te brengen. In samenwerking met  organisaties als UWV, Robeco en het ministerie van Defensie hebben we speciale branche edities gemaakt  en zijn we op zoek gegaan naar rolmodellen, vrouwen die hun ambities op het gebied van werk, gezin en maatschappij waarmaken. Met hun persoonlijke verhalen maken zij het verschil en daarin kunnen zij een voorbeeld zijn voor anderen. Het resultaat: een sprankelende editie die vrouwen inspireert om een volgende stap te zetten.

I LOF IT

In samenwerking met RightBrains is de I LOF IT, een speciale editie van Lof Magazine, tot stand gekomen. Een blad boordevol inspiratie dat laat zien hoe gaaf IT kan zijn.

Bekijk de I LOF IT online

 

Contact

Ben je geïnteresseerd in één van deze speciale edities, of wil je bespreken wat de mogelijkheden zijn voor je eigen branche? Neem dan gerust contact met ons op.

Neem contact op

Vrouwen met kracht

Jolanda Holwerda is initiatiefnemer van de tentoonstelling Moeders met Macht/Vrouwen met Kracht en het Genootschap Noblesse Oblige, wat zij heeft ondergebracht in de Lof foundation. Dit is een gezelschap van invloedrijke vrouwen die vanuit hun positie van invloed een verschil willen maken voor de next generation. Het Genootschap Noblesse Oblige reikt jaarlijks de Lof Spotlightprijs uit aan een Next Generation rolmodel.

Om rolpatronen te doorbreken en te laten zien dat kind en carrière goed samengaan, heeft Lof de reizende tentoonstelling Vrouwen met kracht ontwikkeld. Vierendertig vrouwen van Neelie Kroes tot Farah Karimi – zijn in beeld gebracht.  Allemaal hebben ze de wens om hun positie van invloed te gebruiken om de next generation rolmodellen te helpen hun ambities te realiseren.

De tentoonstelling in uw organisatie?

Als organisatie is er de mogelijkheid om de portretten een aantal weken tentoon te stellen, waarna de tentoonstelling weer verder trekt.

Al eerder waren de portretten te bewonderen bij Achmea, de Tweede Kamer, PGGM en Accenture. Een schitterende en vooral aansprekende manier om diversiteit binnen uw organisatie onder de aandacht te brengen.  U kunt de tentoonstelling ook tijdelijk aanvullen met een portret van een of meerdere rolmodellen uit uw organisatie. Annette Brolenius maakt dan een foto in dezelfde stijl als de huidige portretten.

Zelfbewust en krachtig

Lof is erg onder de indruk van de manier waarop Anette Brolenius vrouwen in de serie Moeders met Macht/Vrouwen met Kracht portretteert: zelfbewust en krachtig, zonder de menselijke kant uit het oog te verliezen. Het zijn stuk voor stuk portretten van vrouwelijke rolmodellen die kinderen en carrière succesvol combineren en daarmee een inspiratiebron kunnen zijn voor werkende vrouwen in Nederland.

Interesse in deze tentoonstelling? Neem contact op

 

Anouchka van Miltenburg, Tweede Kamer

“Ik ben blij met de portretten in de Tweede Kamer. Ik waardeer de manier waarop de twee onderwerpen ‘moeders’ en ‘macht’ in de tentoonstelling in beeld zijn gebracht. Hoe trots ik ook ben op het voorzitterschap, ook ik voel die tweestrijd. Om aan de ene kant thuis echtgenote en moeder te zijn, en aan de andere kant de macht te hebben om een vergadering te leiden. Al met al zie ik het vooral als voordeel. Het voordeel dat ik bij machte ben om aan elke Nederlander uit te leggen hoe het parlementaire proces werkt. Moeder zijn en macht hebben is balanceren tussen twee uitersten. Het is niet makkelijk, maar wees blij met een baan waarin je invloed kunt uitoefenen op je omgeving.”

Leni Boeren, Robeco

“Rolmodellen zijn belangrijk binnen een organisatie, omdat ze aan andere vrouwen laten zien dat je op verschillende manieren kunt bereiken wat je wilt. Rolmodellen delen belangrijke eigenschappen zoals wilskracht, werklust en doorzettingsvermogen, maar zetten die op eigen wijze in om hun doelen te bereiken en anderen te stimuleren. Als vrouwen bereid zijn om er voor de volle 100% voor te gaan, het lef hebben om keuzes te maken en het anders te doen dan de omgeving van ze verwacht en te blijven leren, dan zijn ze in staat om anderen te inspireren en zich als rolmodel voor anderen te profileren. Ik zou bijna zeggen: welke organisatie wil dat niet voor haar vrouwen?”